"The happiest place on earth"

Get email updates of new posts:        (Delivered by FeedBurner)

Wednesday, February 26, 2003

Something He Who Must Not Be Named insisted I post ; I don't understand Malay, so you can have fun puzzling this out. Assuming my OCR added no errors. He says it's something along the lines of: "Headline: Proposal to use Kongming Lanterns as anti-aircraft weapons. (Kongming Lanterns are those glowing hot air balloon/lanterns they raise during..erm..some festival.... yeah, i'm culturally ignorant too...)"


Syor Iraq guna tanglung Kongming halang serangan AS

Saudara Pengarang, SAYA mencadangkan supaya rakyat Iraq meng-gunakan tanglung Kong-ming sebagai senjata bagi menghalang jet-jet peju-ang Amerika Syarikat (AS) daripada menyerang negara mereka.

Sekiranya besar tang-lung Kongming holeh naik tinggi ke udara dan meng-akibatkan kemalangan pe-sawat jet, bolehlah Iraq mengggunakan alat yang mudah ini untuk menang-kis serangan AS.

Saya pasti dengan cara ini sahaja jet jet pejuang AS akan lakut dan boleh dihalang daripada melan-carkan serangan udara se-cara besar-besaran seba-gaimana yang dilakukan ke atas bumi Afghanistan dulu.

Saya percaya dengan kuasa jet-jet pejuang yang mempunyai daya sedutan udara yang lebih kuat akan menyedut tanglung Kongming ke dalam enjin.

Tenaga jurulatih boleh dihantar dari Pulau Pi-nang ke Iraq bagi menga-jar rakynt negara itu mele-paskan seberapa banyak tanglung ke ruang udara-nya apabila tiba ketika yang sesuai. Rakyat Iraq boleh membuat tanglung yang lebih besar supaya naik lebih tinggi dan terapung lebih lama.

Kos membuat tanglung ini amat murah jika diban-dingkan dengan lain-lain senjata penangkis serang-an udara. Lagipun senjata tanglung ini tidak akan dibantah oleh Majlis Kese-lamatan PBB.

Saya juga menge-syorkan namanya diubah daripada tanglung Kong-ming kepada tanglung Saddam Hussein. - AH-MAD ADAM. Jasin, Me-laka.
blog comments powered by Disqus
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Latest posts (which you might not see on this page)

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes